wtorek, 22 marca 2016

Pasta bezjajeczna z grochu

Pasta jajeczna bez jajka - da się. Kilka osób udało mi się nią oszukać: "O Boże, jajco ze szczypiorkiem, dlaczego to zrobiłaś !?". Możecie też spróbować np. przy wielkanocnym śniadaniu :).

Jako bazy używam na ogół żółtego grochu, ale może to też być inny strączek np. ciecierzyca albo soczewica. Za smak jajek odpowiada, tak jak w sojonezie, sól Kala Namak.



Składniki:
  • 300 g ugotowanego żółtego grochu (ok. 150 g suchego)
  • 70 g sojonezu, czyli ze 3 porządne łyżki
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/2 łyżeczki soli Kala Namak
  • pęczek dymki - zielona część
  • sól, pieprz 

Ugotowany groch miksujemy z sojonezem, kurkumą, czarną solą i połową dymki. Najlepiej wychodzi to żyrafą. Jeśli konsystencja pasty jest zbyt gęsta można dolać trochę wody. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Pozostałą część dymki siekamy i mieszamy już łyżką z pastą, lub posypujemy nią pastę dla dekoracji.

Koszt: niecałe 4 zł.


Bezglutenowa Wielkanoc

9 komentarzy:

  1. Bardzo cieszę się że wróciłaś do pisania bloga!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na kolejne przepisy :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł i na pewno przepyszna pasta. Uwielbiam różne pasty kanapkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda super, u mnie na wielkanoc były faszerowane ziemniaki twarożkiem ze słonecznika. To miało mi wynagrodzić brak jajeczek faszerowanych;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polska wielkanoc to niestety festiwal jajek !, dlatego cieszę się że zaskoczę rodzinę pastą jajeczną bez tego składnika ! :) pozdrawiam i zapraszam do mnie na vegan-muffin.blogspot.com musimy trzymać się razem

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Ja zacząłem z www.kcalmar.com wegetarianskie i weganskie przepisy testować. Genialne! Ja tam mogę miesa nie jesc.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie przepisy. My ostatnio zainwestowaliśmy w dobry filtr do wody filtr redox fitaqua, który daje nam smaczną i zdrową wodę.Woda ta jest dobrym sposobem na profilaktykę prozdrowotną.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy groch przed miksowaniem całkowicie odcedzamy?

    OdpowiedzUsuń